Ett digitalt nyhetsbrev är mycket effektivt eftersom det kan användas till att demonstrera den kunskap och den skillnad företaget kan utgöra för mottagaren. Budskapet behöver vara perfekt utskuret för den det riktar sig till så att det sticker ut i floden av mejl. Nyhetsbrev är ofta en snabb och kostnadseffektiv marknadsföring under förutsättning att du har analyserat datan och förstår vilket budskap som triggar målgruppen.
Lättillgängligt och målgruppsspecifikt
Det finns skickliga leverantörer som kan stödja företag i att leverera de digitala nyhetsbrev som adderar till varumärket och gör att man närmar sig kunderna. Idag läser cirka 70 % av mottagarna sina nyhetsbrev och meddelanden i mobilen, vilket gör att tillgängligheten i mobilen behöver vara lika smidig som på datorn eller i ”paddan”. Det vill säga, känslan som byggs upp för målgruppen behöver fungera i flera format.
Rules drömprogram
Finns det ett drömprogram där du enkelt kan profilera både ditt företags corporate image och den selektiva kommunikation som du vill attrahera varje målgrupp med?
Utformning och intryck ska kännas likadant oavsett i vilken enhet som ett nyhetsbrev öppnas. Bland ledande leverantörer av digitala nyhetsbrev är Rule ett strålande exempel, hos Rule finns drömprogrammet. Här har du tillgång till alla de verktyg som behövs för en framgångsrik profilering. Det är dessutom ett enkelt ”drag and drop”-system där du kan ha ett helt flöde med artiklar och bloggar, eller koppla till din sajt för e-handel. Programmet känns friskt, innovativt och faktiskt drömlikt!
Nyhetsverktyg för e-postmarknadsföring
Varför använder man nyhetsbrev?
En viktig del, förutom att bära varumärket, är att öka försäljningen, det vill säga konvertera mottagarna. Grunden är din egen strategi och kännedom om vilka som är företagets målgrupp – och för att utforma denna kan du använda Rules program med skräddarsydda verktyg. Specialisterna på Rule har en djup förståelse för hur ett säljande nyhetsbrev behöver se ut. Rule-teamet har en utmärkt supportfunktion som användaren av programmet kan nyttja. Supporten är dessutom snabb, vilket känns betydande.
Grafisk identitet
Den grafiska identiteten är en av delarna i ditt företags corporate image och det behöver alltid vara kristallklart vem som är avsändare. Men inte nog med det, varumärket ska presenteras i en miljö som attraherar mottagaren – och som framhäver de värden som avsändaren vill stärka i sin profilering. Detta är en av anledningarna till att Rules program är något som alla företag borde testa, men se till att du har koll på din strategi och vet vad som attraherar din målgrupp.