Att hantera fakturor och påminnelser är en klassisk flaskhals som konsumerar mycket tid och energi i företag. Samtidigt är det avgörande att få betalt av dina kunder för att behålla företagets likviditet. Bristande likviditet gör företaget mindre smidigt och försvårar tillväxten. Av denna anledning behöver du hitta metoder som minskar kredittiderna och effektiviserar faktura- och reskontrahantering. Många företag försöker minimera antalet obetalda fakturor genom att anpassa betalningsvillkoren och erbjuda olika betalningsalternativ. Dock är den bästa lösningen av alla att låta proffs ta hand om obetalda fakturor och reskontra.

Bli företagskund hos Intrum

Eftersom det konsumerar mycket tid att hantera obetalda fakturor blir det svårt att fokusera på din kärnverksamhet. Den goda nyheten är att det finns professionella kredithanteringsföretag som dagligen sköter faktura- och reskontrahantering åt företag. En varm rekommendation är Intrum som är Europas marknadsledande kredithanteringsföretag med 100 års erfarenhet. Intrum har över 10 000 anställda och är verksamma i 24 europeiska länder plus Brasilien.

Fördelarna med Intrum är:

  • Förbättrar likviditeten genom effektivare hantering av fakturor.
  • Minskar den administrativa kostnaden för varje faktura.
  • Ser till att alla förseningar övergår tidigare till inkasso på ett systematiskt sätt.
  • Ökar intäkterna från påminnelseavgifter och dröjsmålsränta.

Du är i trygga händer när du anlitar Intrum och kan fokusera mer på din kärnverksamhet. Det gynnar ditt företags rykte att låta utbildade experter kontakta kunder och hjälpa dem betala sina skulder till dig. Detta beror på att kontakten med kunder i samband med betalningsproblem lätt kan leda till kundmissnöje. Intrum har lång erfarenhet av att hantera denna typ av situationer på ett snabbt och tillförlitligt sätt. De vet exakt hur de ska hantera stressade och rädda kunder som inte riktigt förstår vad inkassokravet innebär. Så tveka inte att överlämna din fakturering och kundreskontra till Intrum. Intrum låter dig koppla reskontran till deras digitala tjänst AnticiPay som effektiviserar hanteringen av kunder.

AnticiPay är ett smart system som anpassar kravåtgärden efter kundens historiska betalningsbeteende. Det innebär att du lättare kan skilja på kunder utan att behöva leta efter detaljer om varje kund. Via Intrum Web får du smidig tillgång till avancerade analyser och rapporter av din kundreskontra.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.