IT-lösningar och spännande teknik i all ära – men det är lätt att glömma bort kundhanteringen i allt utvecklande av intressanta tjänster för marknaden. Ett företag är som bekant ingenting utan sina kunder; trots allt är det ju källan till de intäkter som ska komma in till verksamheten. Samtidigt är kundvård viktigt både för nuvarande och för framtida kundrelationer. Det här gäller inte enbart redan befintliga kunder, utan också de potentiella. En nöjd kund berättar gärna om detta för andra, vilket i sin tur genererar tillströmning av fler som vill åt de tjänster ni erbjuder.

Customer Relationship Management

Hur håller ni då ordning på era kunder? Jo, ni behöver ett kompetent CRM-system. Ett CRM är ett ovärderligt verktyg i arbetet med kundrelationer; faktum är att CRM står just för Customer Relationship Management. Det finns flertalet sådana system på marknaden, men långt ifrån alla av dem erbjuder den lätthanterlighet som krävs för att ni fullt ut ska vilja använda er av det. Här kommer CRM-systemet från Lime in i bilden; ett verktyg som är lätt att hantera och som redan från dag ett underlättar arbetet med kunderna.

Lättåtkomlig information

En kund som känner sig bortglömd väljer lätt en annan leverantör. Så enkelt är det tyvärr. En kundanteckning i ett Word-dokument eller i ett Excel-ark är inte alltid så lätt att upptäcka. CRM-systemet från Lime låter er få den överblick ni behöver, samtidigt som det är lätt att hitta den kundinformation som önskas. Genom att ha koll på kunderna har ni samtidigt lättare att sköta marknadsföringen i form av riktade kampanjer med mera. Det ger också bra transparens i företaget, eftersom alla anställda kan komma åt samma information istället för att göra den unik för specifika medarbetare.

Ytterligare en smidig aspekt med ett CRM-system är att det lätt går att koppla det mot andra system som används i verksamheten; exempelvis affärssystem och olika marknadsföringsverktyg.